Home Politica Sanatate Economie Social Actual Administratie Cultura Sport Externe

Home

Politica

Sanatate

Economie

Social

Actual

Administratie

Cultura

Sport

Externe

Oanei Vlăducă îi pasă de bibliotecile din județul Dâmbovița

ÎNTREBARE adresată doamnei LIA OLGUȚA VASILESCU- Ministrul Muncii și Justiției Sociale

Obiectul întrebării: Aplicarea Legii nr. 153/2017 – situația bibliotecilor publice

Doamnă ministru,

Vă interpelez în legătură cu un subiect care mi-a fost sesizat de curând la cabinetul parlamentar, respectiv aplicarea Legii nr. 153/2017 (salarizarea personalului plătit din fonduri publice), cu referire punctuală la încadrarea personalului din Biblioteca Judeţeană „I.H. Rădulescu” Dâmboviţa, personal care ocupă funcţii specifice Anexei III, punctul II.

Conform Legii 153/2017, salariile de bază prevăzute pentru funcţiile de conducere, gradul I şi gradul II, cuprind sporul de vechime în muncă la nivel maxim. Ori, raportat la această precizare a legii, nu se face diferenţa clară între cuantumul salariului de bază pentru o funcţie de conducere, respectiv şef de serviciu, şi cuantumul salariului de bază în anul 2022 pentru o funcţie de execuţie, respectiv bibliotecar, treapta V de vechime, grad profesional maxim SIA.

În speţa de mai sus, aplicându-se prevederile Legii 153/2017, rezultă un salariu de 5930 lei (anul 2022) pentru funcţia de conducere (şef serviciu) şi un salariu de 5786 lei (anul 2022) pentru funcţia de execuţie, respectiv bibliotecar. Raportându-ne la efectele aplicării legii, rezultă fără putere de tăgadă că nu mai există o diferenţiere clară între funcţia de conducere şi cea de execuţie, diferenţa fiind în cazul menţionat de 144 lei.

La stabilirea salariului pentru funcţia de conducere nu s-a luat în calcul vechimea în muncă, considerându-se inclusă la nivelul maxim, şi nici sporul de conducere care ar fi departajat clar atribuţiile şi răspunderea din punct de vedere ierarhic al funcţiei ocupate. De asemenea, din lege nu rezultă clar modalitatea de acordare a gradului I şi II pentru funcţii de conducere. Pe de altă parte, ocuparea unei funcţii de conducere nu ar mai fi condiţionată de existenţa unei experienţe manageriale, în condiţiile în care în salariul stabilit vechimea este cuprinsă la nivelul maxim.

Principiul importanței sociale a muncii presupune că salarizarea personalului din sectorul bugetar se realizează în raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activităţii şi nivelul studiilor, astfel cum sunt ele definite de art. 6 din Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Un ultim aspect ce trebuie supus analizei este efectul produs asupra salariilor de bază de către Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 79/2017 (privind contribuţiile) pentru modificarea şi completarea legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, efect ce a condus la micşorarea salariului net încasat în luna ianuarie 2018 faţă de decembrie 2017 (atât în cazul funcţiilor de execuţie cât şi de conducere).

Față de cele prezentate, vă rog, doamnă ministru, să luați în considerare reanalizarea și identificarea unei soluții pentru situațiile menţionate mai sus şi care se regăsesc în majoritatea bibliotecilor publice din ţară.

Solicit răspuns scris.

Oanei Vlăducă îi pasă de bibliotecile din județul Dâmbovița

April 03 , 2018     24BN     Politica     0    

Oanei Vlăducă îi pasă de bibliotecile din județul DâmbovițaOanei Vlăducă îi pasă de bibliotecile din județul Dâmbovița

ÎNTREBARE adresată doamnei LIA OLGUȚA VASILESCU- Ministrul Muncii și Justiției Sociale

Obiectul întrebării: Aplicarea Legii nr. 153/2017 – situația bibliotecilor publice

Doamnă ministru,

Vă interpelez în legătură cu un subiect care mi-a fost sesizat de curând la cabinetul parlamentar, respectiv aplicarea Legii nr. 153/2017 (salarizarea personalului plătit din fonduri publice), cu referire punctuală la încadrarea personalului din Biblioteca Judeţeană „I.H. Rădulescu” Dâmboviţa, personal care ocupă funcţii specifice Anexei III, punctul II.

Conform Legii 153/2017, salariile de bază prevăzute pentru funcţiile de conducere, gradul I şi gradul II, cuprind sporul de vechime în muncă la nivel maxim. Ori, raportat la această precizare a legii, nu se face diferenţa clară între cuantumul salariului de bază pentru o funcţie de conducere, respectiv şef de serviciu, şi cuantumul salariului de bază în anul 2022 pentru o funcţie de execuţie, respectiv bibliotecar, treapta V de vechime, grad profesional maxim SIA.

În speţa de mai sus, aplicându-se prevederile Legii 153/2017, rezultă un salariu de 5930 lei (anul 2022) pentru funcţia de conducere (şef serviciu) şi un salariu de 5786 lei (anul 2022) pentru funcţia de execuţie, respectiv bibliotecar. Raportându-ne la efectele aplicării legii, rezultă fără putere de tăgadă că nu mai există o diferenţiere clară între funcţia de conducere şi cea de execuţie, diferenţa fiind în cazul menţionat de 144 lei.

La stabilirea salariului pentru funcţia de conducere nu s-a luat în calcul vechimea în muncă, considerându-se inclusă la nivelul maxim, şi nici sporul de conducere care ar fi departajat clar atribuţiile şi răspunderea din punct de vedere ierarhic al funcţiei ocupate. De asemenea, din lege nu rezultă clar modalitatea de acordare a gradului I şi II pentru funcţii de conducere. Pe de altă parte, ocuparea unei funcţii de conducere nu ar mai fi condiţionată de existenţa unei experienţe manageriale, în condiţiile în care în salariul stabilit vechimea este cuprinsă la nivelul maxim.

Principiul importanței sociale a muncii presupune că salarizarea personalului din sectorul bugetar se realizează în raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activităţii şi nivelul studiilor, astfel cum sunt ele definite de art. 6 din Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Un ultim aspect ce trebuie supus analizei este efectul produs asupra salariilor de bază de către Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 79/2017 (privind contribuţiile) pentru modificarea şi completarea legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, efect ce a condus la micşorarea salariului net încasat în luna ianuarie 2018 faţă de decembrie 2017 (atât în cazul funcţiilor de execuţie cât şi de conducere).

Față de cele prezentate, vă rog, doamnă ministru, să luați în considerare reanalizarea și identificarea unei soluții pentru situațiile menţionate mai sus şi care se regăsesc în majoritatea bibliotecilor publice din ţară.

Solicit răspuns scris.


COMENTARII

Lasati un comentariu:


ULTIMELE ARTICOLE

PUBLICITATE

TripTop Experti in turism

Cailyn Romania

Romanian Beauties

Media Soft Groups

PAGINA FACEBOOK

TWITTER

PINTEREST

COMENTARII

Tânăr de 23 de ani prins de jandarmi în pădure la furat de lemne
[September 14 , 2018, 19:08]Pai cu amenda asta nu rezolva nimic statul.De ce nu se confisca si atelajul cu cal cu tot sa vedem mai fura astia lemne din padure ?????

Vinerea neagră pentru șoferi. Polițiștii dâmbovițeni au făcut prăpăd
[September 08 , 2018, 16:15]În continuare, polițiștii vor fi prezenți în stradă astfel încât cetățenii să petreacă în liniște sărbătoarea Nașterii Maicii Domnului! Dacă nu ai ce manca, măcar te uiți la chitanța de la amendă și stai liniștit acasă.

Patriarhul Daniel a anunțat data sfințirii Catedralei Naționale
[September 07 , 2018, 13:43]Lux pentru popi pe banii fraierilor care muncesc

Guvernul oferă mai mulți bani pentru elevi
[September 06 , 2018, 16:11]nigeria

Călători furioși de întârzierea trenului București - Târgoviște
[August 28 , 2018, 09:53]Cred ca glumiti!!!! pe rutele de intoarcere trenul nu circula cu mai mult de 20-30 km pe ora!!??!Zilnic fac naveta Titu- Bucuresti!!!! Vara avem caldura pe tren,iarna are conditionat!!!! Ca sunt imputite,este putin spus: Sunt o bomba chimica pe roti!!!! Ma ingrozesc la gandul ca s-au inmultit cazurile de mecanici care se urca bauti la volan!!! Reclamariile si sesizarile calatorilor ajung la gunoi!!! Ni se spune in fata!!! Mai ne spun ca sunt protejati de guvern, ca nu vor platii amenzi,ca ny vor

×