Un studiu arată că atunci când nu lucrează de la sediul firmei, aproape jumătate dintre respondenţii români intervievaţi lucrează de acasă şi aproximativ 20% preferă cafenele şi opţiunile de tip business lounge. 'Creşte cererea pentru 'la cerere' şi este firesc în contextul revoluţiei spaţiilor de muncă. Timp de generaţii oamenii s-au obişnuit cu programul de lucru fix, de 8 ore petrecute în acelaşi birou. Însă un număr din ce în ce mai mare de companii adoptă un model diferit de muncă ce aduce beneficii de partea angajatorilor şi a angajaţilor, motiv pentru care companiile îşi revizuiesc portofoliul imobiliar.
Peste 90% dintre managerii români au recunoscut că sunt preocupaţi ca firma pe care o conduc să răspundă mai repede decât competiţia la schimbările din piaţă şi să capitalizeze pe oportunităţile care apar în pieţe noi, dar fără să facă investiţii pe termen lung (81% dintre repondenţi). Companiile din România (63%) sunt interesate să crească în următorii 3-5 ani veniturile din contracte internaţionale, faţă de media de 50% a respondenţilor globali. Dintre managerii intervievaţi, 90% sunt de părere că angajaţii care lucrează în regim remote pot aduce economii semnificative pentru firmă şi că utilizarea unor birouri flexibile ar scădea cu până la 10% cheltuielile anuale de management al spaţiilor (81%).
Oamenii de afaceri din România au o disponibilitate scăzută (28%), faţă de media globală (41%), de a avea capitalul blocat în contracte pe termen lung legate de proprietăţi şi tehnologie. Peste 60% dintre respondenţi au recunoscut că iau în considerare renunţarea la spaţiul actual în favoarea unei soluţii de sediu flexibil, bazată pe abonament, pentru a redirecţiona mai mult capital către iniţiative de creştere a afacerii.